کتابخانه «شکوفایی و رشد»

کار ما، تخصصی، تربیت است؛ کوچینگ؛ مهارت شکوفا شدن و رشد دادن

کتابخانه «شکوفایی و رشد»

کار ما، تخصصی، تربیت است؛ کوچینگ؛ مهارت شکوفا شدن و رشد دادن

بهترین روشها، ترفند و تکنیکهای تربیت را
در کنار هم جمع کردیم...
پاسخهایی کاربردی، معتبر و تاحدامکان جامع به سوال های رایج...

«محمدرضا سرافرازی»
«محمدرضا سرافرازی»

طبقه بندی موضوعی وبلاگ اخلاق و تربیت

قاعده ملازمه و مسئله استدلال اخلاقی + دانلود چند منبع

یکی از مباحث قابل توجه در فلسفه اخلاق، مسئله استدلال اخلاقی (moral argument) است. در ذیل این موضوع، بحث های دیگری هم مطرح می شود از جمله این که نسبت بین گزارهای اخلاقی با گزاره های دینی چیست. برای فهم این بحث چاره ای نیست مگر این که از قاعده ملازمه (کلما حکم به العقل حکم به الشرع، و کلما حکم به الشرع حکم به العقل) سخن به میان آید.

اینک محل بررسی یا معرفی تفصیلی این موضوع نیست، ولی علاقه مندان برای آشنایی با قاعده ملازمه و برخی از مباحث مربوط به این موضوع می توانند به مباحثی که در متون فقهی و اصولی ما مطرح شده مراجعه نمایند.در این زمینه استاد گرامی جناب آقای دکتر امینی چند منبع را تهیه کرده اند که برای این بحث می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برای دانلود این منابع اینجا را کلیک کنید. اگر منابع دیگری نیز می شناسید می توانید در ذیل همین پست معرفی نمایید. (لازم به ذکر است که فایل به صورت فشرده (zip) و  با فرمت rar.  است.)

درباره استدلال های اخلاقی به زبان انگلیسی نیز منابعی گوناگونی هست که برای آشنایی با یکی از آنها که استدلال های اخلاقی در دوره معاصر را بررسی کرده می توانید به این آدرس مراجعه نمایید.


برچسب‌ها: استدلال اخلاقیدانلودها
+ نوشته شده در  شنبه ۲۱ اسفند۱۳۸۹ساعت   توسط حسینعلی رحمتی 
............................

نسبت منطق با اخلاق

در بحث منطق و اخلاق بیشتر این نکته دنبال شود که آیا اولا بین این دو نسبت و ارتباطی هست یا خیر، ثانیا هر یک از این دو چه کمکی به یکدیگر می توانند بکنند.

دوستانی که موضوع منطق و اخلاق را انتخاب کرده اند می توانند به منابع زیر هم مراجعه کنند:

1. آقای دکتر شاملی در چند مقاله بحث منطق صدرایی در فلسفه اخلاق را مورد بررسی قرار داده اند که مطالعه آنها می تواند راهگشا باشد. برای متن مقالات به اینجا و اینجا و اینجا مراجعه کنید.

2. در دانشگاه آزاد تهران واحد علوم و تحقیقات پایان نامه ای با عنوان نسبت منطق و اخلاق توسط آقای سید حسن حسینی نگاشته شده است.

امیدورام با همکاری و مشارکت دوستان این فهرست  کامل تر شود.

+ نوشته شده در  یکشنبه ۲۱ آذر۱۳۸۹ساعت   توسط حسینعلی رحمتی 
محمدرضا سرافرازی اردکانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی