اخلاق کسب و کار * نویسنده: جورجز اندرل * مترجم: محمداسماعیل توسلی
چکیده
نویسنده با بررسی ادبیات موجـود اخـلاق کـسب و کـار و رویکردهـای گونـاگون آن در
جهان نشان میدهد، اخلاق کسب و کار با چالش های عملی و نظری متعددی روبه رو اسـت و
با پیشرفت جهانیشدن در آینده، این چالشها پیچیدهتر خواهند شد. رویکردهای متفـاوت بـه
اخلاق کسب و کار، اغلب خودجوش بوده، فقط از یکدیگـر مـیآموزنـد. اخـلاق شـرکتی
مناسب مؤسسات تجاری در سطح جهانی به توضیح بیشتری نیاز دارد. مسائل سیـستمی بایـد بـا
صراحت مورد ملاحظه قرار گیرد. اهمیت تصمیمگیریهای افـراد و رفتارهایـشان بایـد جـدی
گرفته شود. اخلاق کسب و کار به صورت رشتة علمـی، نیازمنـد شـبکهسـازی و جهـانیشـدن
است در این صورت بهترمـی توانـد رهنمودهـای اخلاقـی را بـرای انجـام کـار عملـی تجـاری
تدارک ببیند. هدف نهایی این رشته آن است که کیفیت اخلاقی تصمیم گیریها و عملکردهـا
را در همة سطوح کسب و کار بهبود بخشد.
واژگان کلیدی: اخلاق کسب و کار، اخلاق اقتصادی، اخلاق جهانی، اخلاق کاربردی.
Source: Enderle. Georges, BUSINESS
آدرس دسترسی به مقاله
http://magazines.iict.ac.ir/uploads/13.07.pdf