کتابخانه «شکوفایی و رشد»

کار ما، تخصصی، تربیت است؛ کوچینگ؛ مهارت شکوفا شدن و رشد دادن

کتابخانه «شکوفایی و رشد»

کار ما، تخصصی، تربیت است؛ کوچینگ؛ مهارت شکوفا شدن و رشد دادن

بهترین روشها، ترفند و تکنیکهای تربیت را
در کنار هم جمع کردیم...
پاسخهایی کاربردی، معتبر و تاحدامکان جامع به سوال های رایج...

«محمدرضا سرافرازی»
«محمدرضا سرافرازی»

طبقه بندی موضوعی وبلاگ اخلاق و تربیت

لیست مقالات نشریه : تعلیم و تربیت (دوره اول ماهنامه)
صاحب امتیاز : تعلیم و تربیت (دوره اول ماهنامه)
مدیر : علی اصغر حکمت، نصرالله فلسفی و محمدمحیط طباطبایی
سردبیر : 
مدیر داخلی : 
آدرس : تهران، بلوار کشاورز، مقابل وزارت کشاورزی، شماره 196
ایمیل : info@iernet.org
تلفن : 8-8965437
فاکس : 
وب سایت : www.Iernet.org


تعداد آثار: 101

ردیف کد عنوان اصلی شماره مجله از صفحه تا صفحه
79 12773627 آثار گذشته 53-54 225-228
30 12773883 آزمایشگاه تعیین کار و پیشه 91 52-54
19 12774016 آزمایشگاه روحی و تربیتی 95-96 60-66
98 12773569 آموختن لغات و کلمات در دبستان 50 78-81
28 12773885 آموزشگاه سیار 91 61-63
58 12773648 ادبیات ایران «به مناسبت کتاب آقای بدیع‌الزمان در شرح احوال مولانا جلال‌الدین» 74 129-134
62 12773644 ارزش پرسش در کلاس درس 73 75-79
65 12773641 ارزش و اهمیت همکاری بین آموزشگاه و خانواده: کنفرانس خانم بتول شیوایی مدیره دبستان نمره 5 دختران در کانون بانوان 53-54 19-23
76 12773630 از آموختن دستور زبان ناگزیریم 53-54 253-256
86 12773603 اساس‌نامه فرهنگستان ایران، مصوب 29 اردیبهشت‌ماه 1314 51 167-168
54 12773652 استعداد موسیقی 80 447-451
13 12774024 افسانه و تربیت در نظر افلاطون 55-56 374-376
49 12773657 اندکی از دانش خودشناسی: عزم و اراده ـ تعلیم و تربیت ـ مزایای اخلاقی 81-82 534-537
90 12773594 انشاء فارسی 51 130-133
84 12773605 انشاء فارسی 2 52 181-184
71 12773635 انشاء فارسی 3 53-54 274-277
55 12773651 اهمیت فن روان‌شناسی برای تعلیم و تربیت 80 433-446
43 12773735 اوژنیک (یک فن جدید)، فن اصلاح و تکامل نژاد انسان 87-88 26-32
36 12773742 اوژنیک (یک فن جدید)، فن اصلاح و تکامل نژاد انسان (2) 89-90 23-29
91 12773586 با حرف تعریف با بی‌حرف تعریف؟ 51 127-129
48 12773658 بازرسی تعلیمات 81-82 538-546
41 12773737 به مناسبت اتمام تعمیر سردرب و جلوخان مسجد شاه اصفهان 87-88 46-50
50 12773656 بهداشت 81-82 530-533
21 12774014 پرورش اخلاقی و اجتماعی کودکان 94 22-30
26 12774000 پرورش از راه آموزش 92 10-19
51 12773655 پرورش افکار بدیع 81-82 518-521
85 12773604 پند آموزگاران 52 169-175
87 12773602 پیشاهنگی و فواید آن 51 146-150
45 12773733 پیشرفت دانش و تاثیر آن در زندگانی مادی انسان 87-88 9-13
38 12773740 پیشرفت دانش و تاثیر آن در زندگانی مادی انسان (2) 89-90 9-12
11 12774032 تاثیر موسیقی در تعلیم و تربیت 55-56 385-388
47 12773659 تاریخچه دانشگاه کارل پراگ 81-82 547-549
20 12774015 تتبع ادبی: این قصیده از کیست؟ 95-96 29-40
66 12773640 تدریس عملی در امتحانات نهایی 53-54 16-18
2 12774050 تربیت اطفال غیرعادی 59-60 604-615
4 12774046 تربیت نظم در اطفال «یکی از اسرار موفقیت» و افزودن بعضی کارهای ضروری خارج از مدرسه به وظایف شبانه‌روزی آن‌ها 57-58 489-501
1 12774051 تربیت و انتظام 59-60 616-618
3 12774048 تربیت و تحول 59-60 587-588
97 12773570 ترتیب کار شاگرد در مدرسه 50 82-85
57 12773649 تعریف حقیقی تربیت 74 135-157
46 12773732 تعلیم زبان فارسی و کتاب‌هایی که لازم داریم 87-88 1-8
39 12773739 تعلیم زبان فارسی و کتاب‌هایی که لازم داریم (2) 89-90 1-8
81 12773608 تعلیم و تربیت در ژاپن 52 198-201
89 12773596 تعلیم و تربیت در ژاپن 51 134-136
75 12773631 تعلیم و تربیت در مملکت شوروی: 53-54 265-268
10 12774040 تعلیم و تربیت و معلومات در عصر ساسانیان 55-56 453-460
101 12773566 توماس کارلایل: کنفرانس حضرت مستطاب اجل آقای وزیر معارف در دانشکده معقول و منقول 50 57-68
94 12773573 جشن سالیانه توزیع تصدیق‌نام‌های مدارس شیراز در حضور مستطاب اجل آقای وزیر معارف 50 97-103
6 12774044 چگونه جوانان را تربیت باید کرد؟ نظریه افلاطون راجع به تربیت جوانان 57-58 483-486
82 12773607 چند کلمه درباره نظام و انضباط در مدرسه 52 190-195
73 12773633 حضور اجباری محصلین در مدارس آمریکا 53-54 271-273
100 12773567 دبستان گویندگان 50 69-72
23 12774007 در پیرامون زبان فارسی 93 1-8
35 12773757 درس عربی 89-90 30-35
40 12773738 دومین کنفرانس بین‌المللی انجمن‌های تعاون علمی 87-88 58-70
27 12773886 روابط دیرین ایران و مصر 91 1-9
72 12773634 شرکت دولت شاهنشاهی در کنگره‌های علمی بین‌المللی 53-54 278-284
34 12773762 صمیمیت مرد و زن و تاثیر آن در اولاد 89-90 36-41
37 12773741 صنعت تصفیه نفت 89-90 13-22
95 12773572 طرز تعلیم در نزد دیگران: اصول تعلیم در چین 50 89-92
77 12773629 طریقه تدریس مثلثات در مدارس متوسطه 53-54 241-252
44 12773734 عادات نفسانی 87-88 14-25
56 12773650 علم انسان‌شناسی 75 165-170
8 12774042 فلسفه برگسون 57-58 465-471
16 12774019 فلسفه برگسون 55-56 354-360
33 12773769 فلسفه و ریاضیات 89-90 42-46
96 12773571 فن انشاء 50 86-88
68 12773638 قانون علیت و تطبیق آن در فن تربیت 53-54 1-10
63 12773643 قانون علیت و تطبیق آن در فن تربیت 73 65-74
32 12773778 قدیمی‌ترین دانشگاه جهان: جامع ازهر 91 9-21
69 12773637 قضاوت و تعقل: از کتاب تعلیم فکرکردن تالیف ژولیوس بوراس 53-54 290-301
31 12773882 کتاب و کتاب‌خانه 91 37-40
64 12773642 کتاب‌خانه در فضای آزاد 53-54 24-27
93 12773574 کنفرانس حضرت مستطاب اجل آقای وزیر معارف در دانشکده معقول و منقول 50 104-105
78 12773628 کنفرانس خانم تربیت در کانون بانوان: تربیت زن و وظایف اجتماعی او 53-54 231-240
5 12774045 کنگره تربیت خانوادگی 57-58 487-488
52 12773654 گزارش ششمین کنفرانس دفتر بین‌المللی تعلیم و تربیت 80 465-468
25 12774002 گفتار تاگور: روش پرورش من 92 35-40
70 12773636 محمد زکریای رازی 2 53-54 285-289
83 12773606 محمد زکریای رازی: کنفرانس آقای دکتر حکیم اعظم در دانشکده معقول و منقول 52 185-189
67 12773639 محیط اجتماعی و هوش 53-54 11-15
59 12773647 محیط اجتماعی و هوش 74 93-97
88 12773601 مدرسه آزمایش و نمونه یا مدرسه مدل 51 142-145
14 12774021 مدرسه السنه شرقی پاریس 55-56 369-373
74 12773632 مدرسه پیشه‌وری و خانه‌داری 53-54 269-270
15 12774020 مدرسه در هوای آزاد «مستخرج از نشریات دفتر کنگره بین‌المللی مدارس هوای آزاد» (منعقد در بروکسل) 55-56 361-367
92 12773578 مضراب و مرغ 51 121-126
53 12773653 معارف دیگران: معارف سویس 80 452-464
80 12773609 مقام پدر و مادر در تعلیم اولاد 52 202-203
99 12773568 نام‌های غلط در تاریخ و جغرافی 50 73-77
60 12773646 نزدیک‌بینی در آموزشگاه‌ها 74 90-92
12 12774029 نظر اجمالی به معارف ژاپن، خلاصه راپرت وزارت معارف ژاپن 55-56 377-384
29 12773884 نمره‌گذاری 91 55-60
7 12774043 نهضت جدید در آمریکا، چگونه نهضت تربیت والدین تعمیم می‌یابد و مردم آن‌را به‌منزله یکی از حرف و مشاغل لازمه زندگی تلقی می‌نمایند؟ 57-58 472-479
9 12774041 هدف علم و فلسفه: علم برای عمل، فلسفه برای نتیجه 57-58 461-464
22 12774009 هدف و اهمیت مسلک آموزگاری 94 9-15
24 12774004 هفتمین انجمن بین‌المللی آموزش و پرورش 92 56-58
18 12774017 همکاری مربیان و اولیای اطفال 95-96 91-95
42 12773736 هنرهای زیبا 87-88 33-44
17 12774018 وظیفه مجله تربیتی و تعلیمی 55-56 349-353
61 12773645 یک طریقه جدید و عالی در تعلیم و تربیت کودکان: روش موضوع (متدپروژه Projet Metod) 73 80-89

لیست مقالات نشریه : تعلیم و تربیت
صاحب امتیاز : تعلیم و تربیت
مدیر : علی اصغر کاکو جویباری
سردبیر : محمود مهرمحمدی
مدیر داخلی : علی سعیدی
آدرس : تهران، بلوار کشاورز، مقابل وزارت کشاورزی، شماره 196
ایمیل : info@iernet.org
تلفن : 8-8965437
فاکس : 8950676
وب سایت : www.Iernet.org


تعداد آثار: 322

ردیف کد عنوان اصلی شماره مجله از صفحه تا صفحه
167 12773401 آراء تربیتی غزالی با توجه به زمینه روان‌شناختی آن‌ها 34 61-86
119 12773449 آرای تربیتی قابسی متفکر تربیتی اسلام در قرن چهارم هجری 52 25-46
188 12773380 آزمون چندگزینه‌ای و تاثیر آن بر یادگیری دانش‌آموزان، محتوای آموزش و روش تدریس معلم 31 57-77
249 12773297 آزمون‌های جامعه‌سنجی 20 22-37
248 12773298 آشنایی با اقتصاد آموزش و پرورش 20 38-59
287 12773259 آشنایی با الگوی ارزش‌یابی CIPP 13-14 80-93
157 12773411 آمادگی خواندن و عوامل موثر بر آن در سنین پیش از دبستان 35-36 135ـ 146
267 12773279 آمار آموزش و پرورش گزارش کمی و کیفی در مورد دانش‌آموزان دختر طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی 17 53-57
125 12773443 آموزش «مدرسه‌محور» روشی موثر برای آماده‌سازی معلمان 51 7-22
254 12773292 آموزش تیزهوشان 19 90-108
96 12773472 آموزش چندفرهنگی به مثابه روی‌کردی در آموزش 63 9-26
83 12773485 آموزش مارپیچی از دیدگاه برونر و ابن‌خلدون 65 77-105
293 12773253 آموزش مبانی کامپیوتر در مدراس 11-12 95-112
307 12773236 آموزش محیط زیست در مدارس 7-8 137-163
281 12773265 آموزش و پرورش در آیینه آمار 13-14 189-198
207 12773341 آموزش و پرورش در پاکستان و وجوه ممیزه آن با آموزش و پرورش در ایران 27-28 61-92
187 12773381 آموزش و پرورش در هندوستان و وجوه تمایز آن با آموزش و پرورش ایران 31 79-107
3 12773575 آموزش و پرورش عاطفی - اجتماعی و نقش هوش هیجانی 90 7-31
8 12773561 آموزش‌گرهای رایانه‌ای حساس به عاطفه: رویا یا واقعیت؟ 89 11-40
269 12773277 آینده‌نگری جمعیت ایران 17 23-41
97 12773471 ابن‌خلدون و اصول آموزش و پرورش 62 123-138
211 12773337 اثرات ناآشکار کامپیوتر بر معلمان و دانش‌آموزان 26 110-118
59 12773509 اثربخشی آموزش راه‌بردهای یادگیری بر سرعت خواندن، یادداری و درک متون مختلف 74 37-54
109 12773459 اثربخشی اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت آموزشی بر دانش و عمل‌کرد مدیران آموزشی 55-56 77-93
99 12773469 ارایه چارچوب نظری برای تشخیص جو مدرسه 62 77-102
71 12773497 ارایه یک الگوی راهنما برای کاربرد دیدگاه‌های برنامه درسی (با تاکید بر دوره متوسطه) 68 7-43
111 12773457 ارتباط آموزش و توسعه اقتصادی: ضرورت بررسی روش‌ها و راه‌کارهای نوین اتصال نظام آموزشی به بازار کار 55-56 39-57
43 12773525 ارزش‌های ابرازی تحصیل به مثابه عاملی برای افزایش سرمایه انسانی و توسعه ملی 78 55-93
10 12773559 ارزش‌یابی اجرای آزمایشی ارزش‌یابی توصیفی در مدارس ابتدایی و برخی از مناطق آموزشی کشور (85-1384) 88 117-147
143 12773425 ارزش‌یابی تکوینی: مفهوم و نقش آن در افزایش سودمندی مواد و فعالیت‌های آموزشی 41-42 66-85
205 12773343 ارزش‌یابی شیوه ارایه محتوای کتاب‌های فرهنگ اسلامی و تعلیمات اسلامی مقطع ابتدایی 27-28 116-139
201 12773347 ارزش‌یابی عمل‌کرد تحصیلی کلاس‌ها و هنرجویان سه رشته اتومکانیک، ساختمان و الکترونیک در دو سال تحصیلی 66-65 و 69-68 29 58-87
298 12773246 ارزش‌یابی و ملاحظاتی چند درباره امتحانات هماهنگ مدارس 10 99-107
28 12773541 ارزیابی میزان تحقق اهداف برنامه معلم پژوهنده 85 107-133
318 12095783 ارزیابی نحوه استقرار و تحقق سازوکارهای کارکردی ایفای نقش شوراهای دانش‏آموزی در مدارس راهنمایی 84 11-41
241 12773305 استفاده از یک مدل تحقیقاتی به عنوان راهنمای فرایند برنامه‌ریزی درسی 61 19-31
16 12773553 اصلاح سیمای زن در کتاب‌های دوره ابتدایی: راهی به سوی دست‌یابی به فرصت‌های برابر 87 121-146
237 12773310 اعلامیه جهانی آموزش و پرورش برای همه، تامین نیازهای یادگیری پایه، 9 مارس 1990 برابر 18 اسفندماه 1368، جامتین تایلند 61 94-103
311 12773232 افت تحصیلی در ایالات متحده آمریکا و علل آن 7-8 36 - 43
313 12773230 افت تحصیلی یا اتلاف در آموزش و پرورش 7-8 7-25
162 12773406 اقدام‌پژوهی و کاربرد آن در تعلیم و تربیت 35-36 41-52
280 12773266 الگوهای طراحی برنامه درسی 15-16 10-28
79 12773489 الگویی برای ارتقای مستمر کیفیت در فرایند برنامه درسی دوره ابتدایی 66 47-70
212 12773336 الگویی برای محاسبه تعداد تارکان تحصیل: بررسی وضعیت ترک تحصیل در دوره متوسطه در سال تحصیلی 68-1367 26 101-110
242 12773304 امام و تعلیم و تربیت 61 12-18
253 12773293 انزواطلبی دانش‌آموزان دبستانی و رابطه آن با ساخت خانواده 19 109-123
304 12773240 انواع تحقیق: آزمایش، مطالعه، زمینه‌یابی و بررسی 10 7-19
48 12773520 بازاندیشی در پدیده تکرار پایه 77 65-90
17 12773552 بازتاب هویت‌های جنسیتی در کتاب‌های تعلیمات اجتماعی آموزش ابتدایی و دوره راهنمایی تحصیلی 87 93-120
208 12773340 بازنگری تجربه برنامه‌ریزی آموزش و پرورش در ایران (1328ـ1368) 3ـ نظام برنامه‌ریزی توسعه، قسمت اول: تجربه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 27-28 35-60
203 12773345 بازنگری تجربه برنامه‌ریزی آموزش و پرورش در ایران (1328ـ1368) 3ـ نظام برنامه‌ریزی توسعه، قسمت دوم، تجربه جمهوری اسلامی ایران 29 9-40
234 12773313 بازنگری تجربه برنامه‌ریزی توسعه آموزش و پرورش در ایران 22-23 13-34
230 12773317 بازنگری تجربه برنامه‌ریزی توسعه آموزش و پرورش در ایران (1328 ـ 1368) 2ـ سطوح برنامه‌ریزی توسعه و تحولات آن 24 12-36
145 12773423 بازنگری تجربه برنامه‌ریزی توسعه آموزش و پرورش در ایران، برنامه دوم توسعه 1378-1374 41-42 20-47
89 12773479 بازنگری تجربه برنامه‌ریزی توسعه آموزش و پرورش در ایران، فنون و شیوه‌های برنامه‌ریزی (تجربه سال‌های 1327 ـ 1378) (بخش اول تحلیل تحولات گذشته، نارسایی‌ها و دست‌آوردها) 64 37-72
116 12773452 بحثی مقدماتی درباره مقایسه اصول نظری راهنمایی و مشاوره در اسلام با اصول مشاوره انسان‌گرا 53-54 11-27
263 12773283 برآورد خسارت‌های اقتصادی ناشی از شکست تحصیلی در جامعه ایران در سال تحصیلی 1365 17 56-77
21 12773548 بررسی اثرات حذف معلمان تربیت بدنی پایه‌های اول تا سوم ابتدایی بر آمادگی جسمانی دانش‌آموزان 86 139-157
34 12773535 بررسی اثربخشی روش‌های آموزش دوجانبه و خواندن مشترک راه‌بردی بر درک خواندن و خودپنداره تحصیلی دانش‌آموزان دختر سال اول دبیرستان شهر تهران 83 87-117
252 12773294 بررسی اجمالی نظام آموزش از راه دور در کشور آلمان غربی 19 124-130
78 12773490 بررسی ارتباط بین عوامل شخصیتی و پیشرفت تحصیلی ریاضیات در دانش‌آموزان سال اول دبیرستان (عمومی) 66 71-94
136 12773432 بررسی اسنادهای علی در دانشجو معلمان دختر و پسر مراکز تربیت معلم مشهد، پس از موفقیت و شکست 43-44 105-123
276 12773270 بررسی اعتبار نمره‌گذاری معلمان «ارزش‌یابی تحصیلی» 15-16 88-103
261 12773285 بررسی اهداف حیطه‌شناختی برنامه‌های درسی «مهارت‌های فکری» از حیث اهمیت فلسفی و تناسب روانی: دیدگاه متخصصین روان‌شناسی، مسئولین برنامه‌ریزی درسی مناطق و مدیران مدارس در آمریکا 17 93-108
1 12773577 بررسی تاثیر ارزش‌یابی توصیفی بر عزت نفس و رفتارهای کلاسی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی شهر تهران 90 67-100
150 12773418 بررسی تاثیر تلویزیون بر مهارت‌های تحصیلی کودکان و نوجوانان 38 33-43
57 12773511 بررسی تاثیر شیوه‌های شناختی ـ رفتاری در کاهش اضطراب 74 101-127
317 12095784 بررسی تحلیلی ویژگی‏های کنونی نظام تربیت معلم ایران و مقایسه وجوه تفاوت و تشابه آن با دو کشور آلمان و ژاپن 84 109-151
216 12773332 بررسی تحول ظرفیت عملیاتی و رابطه آن با تحول قضاوت اخلاقی 26 25-51
90 12773478 بررسی تحولات کارایی درونی نظام آموزش و پرورش عمومی کشور از سال 71-1370 تا 78-1377 64 11-35
95 12773473 بررسی تضاد ارزش‌های اجتماعی خانه و مدرسه و تاثیر آن بر هم‌نوایی دانش‌آموزان 63 27-56
36 12773532 بررسی تطبیقی برنامه تربیت معلم ایران و چند کشور جهان 79 121-159
33 12773536 بررسی تطبیقی برنامه‌های درسی دینی و اخلاقی دوره ابتدایی در ایران و چند کشور جهان 83 119-165
159 12773409 بررسی تطبیقی نظام برنامه‌ریزی درسی در جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان 35-36 95-122
117 12773451 بررسی تنوع اختلالات یادگیری در بین دانش‌آموزان ابتدایی استان کردستان 52 59-86
285 12773261 بررسی جان‌دار پنداری و مراحل تحول آن در کودکان ایرانی 13-14 107-122
202 12773346 بررسی جایگاه تحقیقات آموزشی ـ تربیتی در 32 کشور جهان و ایران 29 41-57
47 12773521 بررسی رابطه بین آزادی عمل و تعهد شغلی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان 77 91-111
81 12773487 بررسی رابطه بین افسردگی و التزام عملی به اعتقادات اسلامی در میان دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر تهران 66 9-30
49 12773519 بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و میزان خلاقیت مدیران مدارس متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی82-1381 77 31-64
222 12773325 بررسی رابطه بین عزت نفس و افسردگی دانش‌آموزان شاهد دبیرستان‌های شهر اهواز 25 53-68
147 12773421 بررسی رابطه بین مدیریت مشارکت‌جویانه و انگیزش گروه‌های غیررسمی (در مراکز تربیت معلم دخترانه شهر تهران) 38 85-113
44 12773524 بررسی رابطه گرایش‌های ارزشی دانش‌آموزان و اولیای مدارس دوره پیش‌دانشگاهی استان کردستان 78 33-53
13 12773556 بررسی رابطه میان متغیرهای اقتصادی ـ اجتماعی خانواده، متغیرهای فردی با پیشرفت ریاضی بر اساس داده‌های تیمز 2003 88 33-55
131 12773437 بررسی رشد قضاوت‌های اخلاقی دانش‌آموزان و رابطه آن با جو سازمانی مدرسه و نحوه تعامل معلم و دانش‌آموزان 48 47-69
74 12773494 بررسی روش‌های علمی جلب مشارکت دانش‌آموزان دوره متوسطه تبریز در امور آموزشی و پرورشی 67 39-59
18 12773551 بررسی روند تواناسازی دختران و زنان در نظام آموزشی ایران 87 59-92
190 12773371 بررسی روند رشد تکلم و زبان فارسی کودکان از 2 تا 8 سالگی 31 9-35
52 12773516 بررسی سهم مشترک و اختصاصی متغیرهای عمل‌کرد تحصیلی قبلی، خودپندارنده تحصیلی و هوش عمومی در پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان 76 97-129
103 12773465 بررسی سهم هریک از ملاک‌های هدایت تحصیلی در پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان نظام جدید آموزش متوسطه 60 97-134
42 12773526 بررسی عوامل موثر بر یادگیری زبان فارسی و شیوه‌های علاقه‌مندسازی دانش‌آموزان در مناطق غیرفارسی‌زبان شهرستان بجنورد، سال تحصیلی 80-81 78 95-124
169 12773399 بررسی عوامل موثر در بی‌توجهی دانش‌آموزان به مطالب درسی 34 21-41
70 12773498 بررسی عوامل موثر در نابرابری‌های آموزشی در دوره آموزش عمومی به منظور ارایه مدلی نظری برای آموزش دختران 68 45-58
45 12773523 بررسی مقایسه‌ای تاثیر روش تدریس فعال و غیرفعال بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس تعلیمات اجتماعی 78 7-32
144 12773424 بررسی مهارت‌های شغلی معلمان دوره ابتدایی 41-42 48-65
9 12773560 بررسی میزان استفاده از یافته‌های پژوهشی در آموزش و پرورش 88 149-180
11 12773558 بررسی میزان انطباق نحوه ارایه دروس انتخابی با آیین‌نامه‌های مربوطه و چگونگی کیفیت‌بخشی به آن از دید مدیران و دبیران دوره متوسطه استان اصفهان 88 85-116
68 12773500 بررسی میزان تاثیر آموزش خانواده بر تغییر رفتار والدین نسبت به فرزندان خود در دوره راهنمایی و متوسطه شهرستان شهرضا 68 81-102
32 12773537 بررسی میزان تحقق اهداف شناختی درس علوم با روش‌های تدریس سنتی و کاوش‌گری 84 87-107
7 12773562 بررسی میزان شیوع اعتیاد به اینترنت و رابطه آن با تنهایی و عزت‌نفس در دانش‌آموزان دبیرستانی شهر تهران 89 41-68
73 12773495 بررسی میزان فرسودگی شغلی مشاوران مدارس نظام جدید متوسطه استان کردستان 67 61-82
193 12773355 بررسی میزان کارآیی رشته‌های مختلف تحصیلی آموزش و پرورش با توجه به نیاز جامعه در استان آذربایجان شرقی 30 82-97
24 12773545 بررسی میزان هم‌خوانی و هماهنگی بین سه برنامه درسی قصدشده، اجراشده و کسب‌شده در برنامه جدید آموزش دوره ابتدایی 86 51-92
277 12773269 بررسی نابرابری دست‌یابی به فرصت‌های آموزشی بین استان‌های کشور در سال تحصیلی 65-1366 15-16 55-87
115 12773453 بررسی نظرات اولیای دانش‌آموزان، دانش‌آموزان و معلمان دوره ابتدایی، درباره کتاب‌های درسی این‌دوره 53-54 29-62
98 12773470 بررسی نظریات دبیران دبیرستان‌های شهر اصفهان در مورد ویژگی‌های شناختی، عاطفی، عملی مورد نیاز برای مدیران اثربخش در مقطع متوسطه 62 103-122
12 12773557 بررسی نقش آموزش در رشد اقتصادی، مورد: استان فارس 88 57-84
56 12773512 بررسی نقش عوامل شخصیتی، اجتماعی و اقتصادی موثر بر اضطراب دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهرستان شهرضا 74 129-156
23 12773546 بررسی نقش فرهنگ سازمانی مدارس در فرسودگی شغلی دبیران دوره راهنمایی شهر تهران 86 93-123
275 12773271 بررسی نگرش آموزگاران مدارس عادی نسبت به عقب‌ماندگی ذهنی 15-16 104-111
41 12773527 بررسی نگرش افراد جامعه نسبت به مدارس غیرانتفاعی در شهر اصفهان 78 124-156
120 12773448 بررسی نگرش والدین، مربیان و دانش‌آموزان در مورد ضرورت آموزش پیش از دبستان 52 7-23
88 12773480 بررسی و تحلیل تحولات، هدف‌ها، سیاست‌ها و مسایل و مشکلات برنامه‌های توسعه آموزش و پرورش طی سال‌های 27-1378 64 101-127
180 12773388 بررسی و مطالعه چگونگی استفاده مدیران مقطع متوسطه نظری شهر اصفهان از وسایل کمک‌آموزشی 32 79-96
272 12773274 بررسی و مطالعه عوامل موثر در تعیین محتوای کتاب‌های علوم تجربی دوره راهنمایی تحصیلی در ایران 15-16 148-157
46 12773522 بررسی وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های نقشه‌کشی ساختمان و حساب‌داری، شاخه کاردانش 77 113-152
152 12773416 بررسی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان جهشی 37 81-96
55 12773513 بررسی وضعیت تحصیلی و شغلی فارغ‌التحصیلان آموزش متوسطه کشاورزی در ایران 76 7-32
129 12773439 بررسی وضعیت تحقیقات آموزشی در چند کشور جهان 50 7-34
108 12773460 بررسی وضعیت تحقیقات در میان اعضای هیات علمی دانشکده‌های علوم تربیتی تهران 55-56 95-111
151 12773417 بررسی وضعیت تکلیف شب در مدارس ابتدایی شهر تهران 38 10-32
2 12773576 برنامه درسی پنهان: پژوهشی در یادگیری‌های ضمنی مدرسه؛ مورد: روحیه علمی 90 33-66
235 12773312 برنامه ویژه اسلامی برای سوادآموزی و آموزش و پرورش پایه برای همه در کشورهای اسلامی 61 124-142
258 12773288 برنامه‌ریزی ارتباط آموزش و پرورش و اشتغال: راهنمای مختصر روش‌های جاری 19 11-28
53 12773515 برنامه‌های بعد از مدرسه 76 67-96
155 12773413 بهبود نسبی وضعیت خسارات اقتصادی ناشی از شکست تحصیلی در سال 1371 (تحولات سال‌های 1365 تا 1371) 37 31-54
296 12773250 بهداشت روانی کودکان در مدرسه‌ 11-12 28-37
6 12773563 بهره‌گیری از نرم‌افزار کمک‌آموزشی فیزیک سوم دبیرستان و بررسی تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی و تعامل دانش‌آموزان در کلاس 89 69-84
133 12773435 پژوهش چیست و پژوهش‌گر کیست؟ 48 23-34
63 12773505 پژوهش حین عمل، روی‌کردی نو در آموزش ضمن خدمت معلمان 72-73 101-132
27 12773542 پژوهش در تعلیم و تربیت ماهیت، نیازها و اولویت‌ها 85 135-159
29 12773540 پژوهش‌های آموزشی و چالش‌های فراروی 85 65-106
148 12773420 پژوهشی در خودراه‌بری و خودارزش‌یابی دانشجومعلمان مراکز تربیت معلم تهران 38 64-84
192 12773356 پژوهشی در مورد بررسی رابطه بین مفاهیم منبع کنترل، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان‌های شهر تهران در سال تحصیلی 70-1369 30 98-113
262 12773284 پیش‌گیری از مردودی در مدارس ابتدایی چکسلواکی 17 78-92
231 12773316 پیشرفت تحصیلی افتراقی از دیدگاه جامعه‌شناسی آموزش و پرورش 22-23 59-77
284 12773262 تاثیر آگاهی از نتایج بر عمل‌کرد 13-14 123-128
77 12773491 تاثیر آموزش مهارت‌های اجتماعی بر انشانویسی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی 66 95-106
176 12773392 تاثیر انتظار معلم بر عمل‌کرد تحصیلی دانش‌آموزان 33 27-36
322 12085586 تاثیر انقلاب در برنامه درسی ایران 6 91-98
153 12773415 تاثیر دانش و اطلاعات در ایجاد طرز تفکر مثبت نسبت به افراد عقب‌مانده ذهنی 37 65-79
22 12773547 تاثیر راه‌بردهای سازمان‌دهی، علامت‌گذاری و حاشیه‌نویسی و خلاصه‌نویسی بر یادگیری مطالب 86 129-137
122 12773446 تاثیر روش‌های تدریس در افزایش توانایی‌های شناختی، عاطفی و رفتاری دانش‌آموزان 51 55-84
163 12773405 تاریخچه تحقیق عمل و کاربرد آن در آموزش 35-36 23-40
65 12773503 تاملی بر سطوح سه‌گانه (آرمانی، رسمی و تجربه‌شده) برنامه درسی دوره کاردانی تربیت معلم 72-73 45-88
26 12773543 تاملی در فرآیند اولویت‌یابی پژوهشی و دشواری‌های آن در آموزش و پرورش 85 161-188
146 12773422 تاملی در ماهیت نظام متمرکز برنامه‌ریزی درسی 41-42 11-19
50 12773518 تجربه تاسیس مجتمع‌های آموزشی در ایران: بیم‌ها و امیدها 77 7-29
309 12773234 تحصیلی از رشته‌های تحصیلی در دوره متوسطه در ایران و تحلیل بر آن 7-8 70-86
15 12773554 تحقق آموزش و پرورش حساس به جنسیت در برنامه‌ریزی آموزشی دوره آموزش عمومی 87 147-174
142 12773426 تحقیق و بررسی محتوای برنامه درسی «ریاضی» دوره راهنمایی تحصیلی 41-42 86-107
297 12773247 تحقیقی پیرامون دانش‌آموزان ممتاز استان اصفهان 10 108-118
173 12773395 تحلیل کتاب درسی 33 79-102
110 12773458 تحلیلی از چگونگی ادامه تحصیل دانش‌آموزان معدل بیست استان یزد 55-56 59-76
178 12773390 تحلیلی بر سومین اجلاس برنامه آموزش و پرورش برای همه در منطقه آسیا و اقیانوسیه 32 113-136
181 12773387 تحلیلی بر ناسازگاری دانش‌آموزان در دوره ابتدایی 32 61-78
204 12773344 تحلیلی بر وضع سواد و مساله افت تحصیلی استان گیلان 27-28 140-142
135 12773433 تحلیلی بر وضعیت آموزش بزرگ‌سالان در ایران و جهان، فعالیت‌های یونسکو در آموزش بزرگ‌سالان: 1946-2001 43-44 124-141
94 12773474 تحول هویت ملی دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهر 63 57-74
245 12773301 تحول وضع سواد در ایران (65-1355) و برآورد تحولات آن تا سال 1377 20 86-122
139 12773429 تحولات آموزش متوسطه در دو قرن اخیر در اروپای غربی و آمریکا 43-44 29-48
177 12773391 تدریس و یادگیری از دیدگاه شناخت‌گرایی 33 11-26
66 12773502 تربیت و تامین معلم در ایران (گذشته، حال و آینده) 72-73 11-43
321 12085587 تعلیم و تربیت 6 7-46
319 12085589 تعلیم و تربیت فرزندان خود را به چه کسی بسپاریم؟ 1 5-12
229 12773318 تعلیم و تربیت: مفاهیم اساسی و جامعه نوین 24 37-57
161 12773407 تفسیر شکست‌های تحصیلی از دیدگاه جامعه‌شناسی 35-36 53-68
87 12773481 تفکر نظام‌مند در برنامه‌ریزی منابع انسانی چاره‌ساز (چالش‌های فراروی مدیران آموزش و پرورش) 64 129-147
288 12773258 تمرکر درس علوم بر تکنولوژی و مسایل جامعه 13-14 71-79
80 12773488 تنبیه بدنی در مدارس و عواقب آن 66 31-46
246 12773300 تنبیه و شرایط مناسب آن برای اصلاح رفتار 20 73-85
282 12773264 توسعه آموزش و پرورش در آسیا و کشورهای اقیانوس آرام با نگرشی به آموزش و پرورش ایران 13-14 139-177
218 12773330 توسعه و تقویت بنیه تحقیقاتی در آموزش و پرورش: نگاهی دیگر 26 7-14
165 12773403 توصیه‌نامه ششمین کنفرانس وزرای آموزش و پرورش در منطقه آسیا و اقیانوسیه 34 105-112
171 12773397 توصیه‌نامه شماره 78 چهل‌وسومین کنفرانس بین‌المللی تعلیم و تربیت به وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ درباره نقش تعلیم و تربیت در توسعه فرهنگی 33 105-117
199 12773349 جایگاه حرفه‌آموزی در برنامه درسی 29 102-133
210 12773338 جایگاه مدارس تجربی در نظام تعلیم و تربیت 27-28 10-18
191 12773357 جمع‌بندی تحقیقات انجام‌شده پیرامون یادگیری مشارکتی 30 114-130
220 12773327 جمع‌بندی تحقیقات پیرامون تکلیف شب پایه تحصیلی، تاثیری چشم‌گیر بر سودمندی تکلیف شب دارد 25 78-91
20 12773549 جنسیت و روی‌کردهای معرفت‌شناسی 87 11-32
236 12773311 چارچوب اجرایی تامین نیازهای یادگیری پایه، رهنمودهایی به منظور اجرای «اعلامیه جهانی آموزش و پرورش برای همه» 9 مارس 1990 برابر 18 اسفندماه 1368 61 104-123
179 12773389 چرا باید آموزش علوم را متحول سازیم؟ 32 97-105
140 12773428 چرا باید برنامه‌های درسی را به سوی مساله محوری سوق دهیم؟ 43-44 9-28
310 12773233 چگونگی درصد قبولی و مردودی دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در سطح کشور در سال تحصیلی 1363 ـ 1364 7-8 44-69
132 12773436 چگونگی طراحی و تبیین ساختار سازمانی پویا و خلاق در آموزش و پرورش 48 35-46
233 12773314 چگونه خواندن و نوشتن را آموزش دهیم تا اثر آن ماندگارتر باشد 22-23 35-45
266 12773280 چهل‌ویکمین اجلاس کنفرانس بین‌المللی تعلیم و تربیت 17 69-142
305 12773239 چهلمین اجلاس کنفرانس بین‌المللی تعلیم و تربیت 9 37-177
239 12773307 حرفه معلمی و رضایت شغلی معلمان 61 58-76
102 12773466 حلقه تفاهم یا زنگ دایره نوآوری دیگری در آموزش و پرورش 62 7-22
299 12773245 خانواده و دانش‌آموزش ابتدایی 10 86-98
224 12773323 خسارت‌های ناشی از شکست تحصیلی باز هم افزایش یافته است: وضعیت در سال 1367 25 10-31
186 12773382 خسارت‌های ناشی از شکست تحصیلی باز هم افزایش یافته است: وضعیت در سال 1369 31 109-128
257 12773289 خلاصه‌ای از طرح مطالعاتی وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها در صنعت سنگین: 19 29-49
232 12773315 دانش پیش‌نیاز در برنامه‌ریزی 22-23 46-58
283 12773263 دانشگاه‌های عربی، نمونه‌ای از وابستگی فرهنگی 13-14 129-138
185 12773383 در پاسخ به انتقادهای واردشده بر مقاله «در جست‌وجوی معیارهایی برای انتخاب محتوا» 31 129-152
270 12773276 در جست‌وجوی شناخت مسایل آموزش و پرورش 17 11-22
196 12773352 در جست‌وجوی معیارهایی برای انتخاب محتوا (زمینه‌ای برای بحث پیرامون مساله محتوای آموزش) 30 36-68
320 12085588 در جستجو فلسفه و اصولی از آموزش و پرورش اسلامی 2,3 3-20
51 12773517 درآمدی بر قلمروشناسی عقلانیت در تربیت اسلامی 76 131-160
206 12773342 درک کودکان دبستانی از مفاهیم دینی 27-28 93-115
215 12773333 دیدگاه‌های برنامه درسی و مدل‌های تدریس: در جست‌وجوی یک رابطه منطقی 26 52-75
289 12773257 دیسیپلین‌ها و محتوای برنامه درسی 13-14 62-70
213 12773335 رابطه ارزش‌یابی و هدف‌های آموزشی 26 86-100
126 12773442 رابطه بین شرایط اقتصادی ـ اجتماعی خانواده و گرایش‌های شغلی دانش‌آموزان دبیرستان‌های شیراز 50 69-91
128 12773440 رابطه تنبیه و خودابرازی در کودکان و نوجوانان 50 35-52
75 12773493 رابطه جو خانواده، پایگاه اجتماعی و مکان کنترل با انگیزش پیشرفت در دانش‌آموزان سال سوم متوسطه در سال تحصیلی 78-77 67 21-38
101 12773467 رابطه سبک رهبری و جو سازمانی با بهره‌وری خدمات مدیران آموزشگاه‌ها (در دبیرستان‌های شهر تهران) به منظور: ارایه الگوی مدیریت مناسب آموزشی 62 23-50
58 12773510 راه‌های ارتقای منزلت اجتماعی معلمان 74 55-100
123 12773445 راهبری دانش‌پژوهانه در آموزش: گامی به سوی نوآوری و به‌سازی 51 37-54
62 12773506 راهنمای ارزش‌یابی رشد حرفه‌ای معلمان 72-73 133-150
306 12773238 راهنمایی تحصیلی و زمینه‌های لازم برای تحقق آن در مدارس ایران به‌ویژه دوره متوسطه 9 24-36
107 12773461 راهنمایی و مشاوره در دوره متوسطه ایران و نقش مشاوران در این دوره 60 11-38
124 12773444 رهبری مدرسه گامی در راه اعتلای مدرسه 51 23-36
82 12773486 روش آموزش ریاضی در مدارس ابتدایی ژاپن 65 106-124
92 12773476 زمان آموزشی و تاثیر آن بر بزه‌کاری نوجوانان 63 107-124
39 12773529 ساخت و استانداردسازی آزمون نگرش‌سنج به مواد مخدر و تعیین رابطه میان مولفه‌های فردی و خانوادگی با آن برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهر تهران 79 51-75
31 12773538 ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیص اختلالات بیان نوشتاری برای دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی 84 153-182
279 12773267 ساخت‌ها در یادگیری و آموزش به شیوه کاوش‌گری 15-16 29-33
200 12773348 ساختار و سیاست‌های آموزشی یونسکو 29 86-101
154 12773414 سازگاری‌های اجتماعی بزرگ‌سالان عقب‌مانده ذهنی در جامعه 37 55-63
247 12773299 سرمایه‌گذاری در مردم، آموزش در کشورهای کم‌درآمد 20 60-72
214 12773334 سطوح تحقیقات و چگونگی تاثیرپذیری یافته‌ها از آن 26 76-85
40 12773528 سنجش ملی پیشرفت تحصیلی زبان فارسی 79 7-50
156 12773412 سیر تحول در برنامه درسی دوره‌های راهنمایی تحصیلی در ایران 37 11-29
197 12773351 سیمای پژوهش در خصوص تکلیف شب در جهان امروز 30 10-35
137 12773431 شاخص‌های اندازه‌گیری کارآیی درونی نظام جدید متوسطه (شاخه نظری و دوره سه‌ساله فنی و حرفه‌ای) 43-44 87-103
164 12773404 شیوه دعوت به پژوهش و نقش آن در آموزش علوم 35-36 9-21
312 12773231 ضایعات تحصیلی در دوره ابتدایی در کشورهای جهان بین سال‌های 1970 تا 1980 7-8 26-35
19 12773550 ضرورت استفاده از روی‌کرد جنسیتی در پژوهش‌ها 87 33-57
290 12773256 طراحی برنامه‌ها و مواد آموزشی بر اساس ساخت‌های مفهومی (1) 13-14 37-62
38 12773530 طراحی مدل مناسب برای نظام راهنمایی و مشاوره دوره دبستان در آموزش و پرورش ایران 79 77-104
303 12773241 طرح‌های پژوهشی تک‌آزمودنی 10 20-38
286 12773260 طرحی برای ارزیابی کتاب‌های درسی ادبیات فارسی دوره متوسطه 13-14 94-106
291 12773255 علل و عوامل افت تحصیلی و چگونگی کاهش آن 13-14 9ـ 36
93 12773475 عوامل اجتماعی تعلیم و تربیت 63 75-106
35 12773533 عوامل موثر بر شکست تحصیلی: نگاهی دوباره به عوامل درونی و بیرونی 83 25-59
198 12773350 عوامل موثر در بهبود کیفیت تدریس 29 134-154
244 12773302 عوامل موثر در تعیین محتوا و حجم کتاب‌های درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی 20 123-142
160 12773408 فشار روانی در کلاس‌های طبقه‌بندی‌شده 35-36 69-94
5 12773564 فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و نسبت آن با آموزش و پرورش 89 85-109
141 12773427 کارآیی آموزش کشاورزی در ایران 41-42 108-133
227 12773320 کارآیی داخلی نظام آموزشی کشور 24 81-99
174 12773394 کارآیی درونی نظام آموزش متوسطه نظری به تفکیک استان و جنس بر اساس اطلاعات سال‌های 68-1367 و 69-1368 33 65-78
86 12773482 کاربرد روش حل مساله در آموزش علوم 65 11-46
308 12773235 کاربرد روش‌های تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت 7-8 87- 110
127 12773441 کاربرد منطق فازی در ارزش‌یابی پیشرفت تحصیلی 50 53-68
85 12773483 کاوشی در ماهیت تدریس و رابطه آن با یادگیری 65 47-59
238 12773309 کنفرانس جهانی آموزش و پرورش برای تامین همه نیازهای یادگیری پایه، 9 مارس 1990 برابر 18 اسفندماه 1368، جامتین تایلند 61 87-93
175 12773393 گامی در مسیر انتخاب محتوا در حوزه تخصصی برنامه درسی 33 37-64
91 12773477 گرایش‌های جدید در جامعه‌شناسی آموزش و پرورش فرانسه 63 124-141
172 12773396 گزارش اجمالی چهل و سومین کنفرانس بین‌المللی تعلیم و تربیت، نقش تعلیم و تربیت در توسعه فرهنگی و توصیه‌نامه آن به وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ 33 93-104
292 12773254 گزارش بیست‌وچهارمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو 11-12 124-145
225 12773322 گزارش چگونگی برگزاری چهل و دومین کنفرانس بین‌المللی تعلیم و تربیت ژنو، سه تا هشت سپتامبر 1990 برابر با 12 تا 17 شهریور 1369 24 116-144
219 12773329 گزارش دومین اجلاس برنامه آموزش و پرورش برای همه در مناطق آسیا و اقیانوسیه 25 108-131
121 12773447 گزارش شرکت در سومین همایش بین‌المللی مرکز نوآوری‌های آموزشی آسیا و اقیانوسیه 51 85-89
184 12773384 گزارش کنگره بین‌المللی ژان آموس کمینوس و تربیت مردم در قرن بیست‌ویکم پراک 27ـ23 مارس 1992 31 153-159
251 12773295 گزارش گردهمایی کارشناسان آموزشی کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه در کوالالامپور 19 131-135
243 12773303 گزارش و نظری تحلیلی درباره هفتمین کنگره بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی تیرماه 68 (ژوئن 89) 20 143-153
271 12773275 گزارشی از نتایج امتحانات دانش‌آموزان در سال تحصیلی 66-1367 15-16 178-183
166 12773402 گزراش ماموریت شرکت در ششمین کنفرانس وزرای آموزش و پرورش و مسئولان برنامه‌ریزی اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوسیه 34 87-104
61 12773507 گفت‌وگو با یکی از صاحب‌نظران تربیت معلم (آسا هیلیارد) ـ (به‌سوی تربیت معلم بهتر) 72-73 153-162
265 12773281 ماهیت مراحل رشد و فلسفه دوره‌های تحصیلی 17 10 ـ 32
228 12773319 مجمل‌ها و واقعیت‌ها در طراحی آموزشی و تدریس (کیفیت محتوا در حیطه شناختی) 24 58-80
112 12773456 محرک‌های فشارزا در کار معلمی و استراژی‌های مقابله با آن‌ها 55-56 9-38
209 12773339 مدارس غیرانتفاعی و نقش آن در ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی 27-28 19-34
278 12773268 مدارس غیرانتفاعی، کمکی به توسعه آموزش و پرورش 15-16 34-54
118 12773450 مروری بر پیامدهای دوزبانگی 52 47-58
100 12773468 مروری بر دوره‌های آموزش ضمن خدمت معلمان و مدیران مدارس و ارایه الگوی مناسب آموزشی 62 51-75
105 12773463 مشاوره و فرایند آن در اسلام 60 61-74
259 12773287 معرفی فعالیت‌های پژوهشی استان‌ها و مناطق پیرامون مسایل آموزش و پرورش 17 133-136
223 12773324 معرفی مفاهیم تحقیق و ارزش‌یابی و بیان مهم‌ترین وجوه تشابه و افتراق آن‌ها 25 32-52
134 12773434 معنی و مفهوم تحقیق علمی و حدود و شرایط آن 48 7-22
316 12095815 مقایسه اثر رقابت فردی, تلاش فردی و رقابت گروهی در پیشرفت تحصیلی 81 131-168
315 12095816 مقایسه تقویم تحصیلی و زمان آموزش مقطع متوسطه ایران با سایر کشورها و بررسی مشکلات آن 81 7-38
113 12773455 مقایسه حفظ سلامت جسمی و روانی در میان مدیران دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه شهرستان شیراز 53-54 85-98
4 12773565 مقایسه خودکارآمدی و خلاقیت در دانش‌آموزان کاربر اینترنت و دانش‌آموزان غیرکاربر 89 111-133
69 12773499 مقایسه سبک‌های یادگیری (وابسته به زمینه و نابسته به زمینه) دانش‌آموزان و دانشجویان گروه‌های علوم انسانی و ریاضی مدارس و دانشگاه‌های شهر تهران 68 59-80
168 12773400 مقایسه عمل‌کرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر شاهد با دانش‌آموزان پسر واجد و فاقد پدر در مدارس ابتدایی اهواز 34 43-60
260 12773286 مقایسه عمل‌کرد فارغ‌التحصیلان مراکز تعلیم و تربیت با معلمان حق‌التدریس مدارس تهران 17 122-132
72 12773496 مقایسه مدل‌های اندازه‌گیری (کلاسیک و سوال ـ پاسخ) از لحاظ برآورد پارامترهای سوال و توانایی 67 83-98
158 12773410 مقایسه میزان افسردگی دانش‌آموزان شاهد مدارس راهنمایی شاهد اهواز با دانش‌آموزان غیرشاهد همان مدارس و سایر مدارس راهنمایی اهواز 35-36 123-134
76 12773492 مقایسه وضعیت شخصیتی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دوره راهنمایی 67 7-20
302 12773242 مقایسه یادگیری توزیعی و یادگیری فشرده 10 39-51
294 12773252 مقدمه‌ای بر برنامه‌ریزی فعالیت‌های برنامه‌ریزی و پژوهش در قلمرو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 11-12 56-94
217 12773331 ملاحظات اساسی در برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی 26 15-24
256 12773290 منابع قوانین و مقررات آموزشی و واژه‌های مهم حقوقی و ضرورت آگاهی مدیران آموزشی از این منابع و واژه‌ها 19 50-70
114 12773454 موانع به‌کارگیری یافته‌های پژوهشی در تصمیم‌گیری‌های آموزشی 53-54 63-83
60 12773508 موانع پژوهش‌مدارکردن تصمیم‌گیری در فرایند برنامه‌ریزی درسی 74 7-35
104 12773464 میزان شیوع احساس فشار روانی و شکوه‌های بدنی ناشی از آن در دانش‌آموزان دبیرستانی مدارس غرب استان مازندران و رابطه آن با عوامل آموزشی و تربیتی درون مدرسه 60 75-96
300 12773244 ناتوانی‌های یادگیری در کودکان پیش از دبستان 10 77-85
268 12773278 نارسایی‌های آموزش و پرورش در آمریکا 17 42-52
183 12773385 نتایج پژوهش در همبستگی اختلالات عاطفی کودکان دبستانی باهوش و یادگیری آنان 32 13-40
25 12773544 نظارت حمایتی، نظارت کلاس‌های درس هزاره سوم 86 7-49
182 12773386 نظام اطلاعاتی برای برنامه‌ریزی و تحلیل سیاست‌های آموزشی 32 41-60
138 12773430 نظام تربیت معلم در ژاپن و مقایسه آن با نظام تربیت معلم در ایران 43-44 49-86
295 12773251 نظری بر وظایف شورای عالی آموزش و پرورش با استفاده از تحلیل سیستمی و ارایه مبانی مناسب جهت بهبود کیفیت تصمیم‌گیری‌های آموزشی و پرورشی 11-12 38-55
84 12773484 نظریه سازندگی یادگیری و کاربردهای آموزشی آن 65 61-76
14 12773555 نظریه هوش چندگانه و دلالت‌های آن برای برنامه درسی 88 7-31
54 12773514 نظریه هوش‌های چندگانه و برنامه درسی 76 33-64
250 12773296 نظریه یادگیری اجتماعی 20 11-21
30 12773539 نقد روش‌شناسی تحقیقات تربیتی در ایران 85 11-42
274 12773272 نقد و بررسی یک گزارش تحقیق 15-16 112-120
194 12773354 نقدی بر: در جست‌وجوی معیارهایی برای انتخاب محتوا 30 76-81
195 12773353 نقدی بر: در جست‌وجوی معیارهایی برای انتخاب محتوا 30 69-75
106 12773462 نقش آزمون‌های روانی در راهنمایی و مشاوره 60 39-60
264 12773282 نقش اساسی آموزش و پرورش در بازسازی و نوسازی ایران 17 33-55
170 12773398 نقش اطلاع‌رسانی در پژوهش‌های آموزشی 34 9-19
314 12095817 نقش باورهای انگیزشی, راهبردهای یادگیری و جنسیت در عمل‌کرد تحصیلی 84 43-85
64 12773504 نقش تربیتی معلم در فرایند تعلیم و تربیت 72-73 89-100
226 12773321 نقش شورای عالی آموزش و پرورش در پیش‌برد نظام آموزش و پرورش 24 100-115
240 12773306 نقش محوری هدف در برنامه‌ریزی درسی 61 32-57
37 12773531 نقش مدرسه، والدین و محیط اجتماعی در پیش‌گیری از اعتیاد نوجوانان 79 105-120
255 12773291 نقش و رسالت آموزش از راه دور 19 71-89
221 12773326 نقش‌پذیری جنسی در کودکان و نوجوانان 25 69-77
189 12773376 نگاهی به شیوه اصلاح و نوع اصلاحات ضروری در تربیت معلم 31 37-55
149 12773419 نگاهی به شیوه اصلاح و نوع اصلاحات ضروری در فرایند راهنمایی تحصیلی و شغلی 38 44-63
67 12773501 هرمنوتیک و تعلیم و تربیت 68 103-121
301 12773243 هوش و شیوه‌های نو برای اندازه‌گیری خرد آدمی 10 52-76
273 12773273 ویژگی‌های مدیران دبیرستان‌های متوسطه نظری سراسر کشور در سال 1366 15-16 121-147
130 12773438 یادگیری از کتاب «تعلیم المتعلم طریق التعلم» 48

71-83

لیست مقالات نشریه : تعلیم و تربیت (دوره اول ماهنامه)
صاحب امتیاز : تعلیم و تربیت (دوره اول ماهنامه)
مدیر : علی اصغر حکمت، نصرالله فلسفی و محمدمحیط طباطبایی
سردبیر : 
مدیر داخلی : 
آدرس : تهران، بلوار کشاورز، مقابل وزارت کشاورزی، شماره 196
ایمیل : info@iernet.org
تلفن : 8-8965437
فاکس : 
وب سایت : www.Iernet.org


تعداد آثار: 101

ردیف کد عنوان اصلی شماره مجله از صفحه تا صفحه
79 12773627 آثار گذشته 53-54 225-228
30 12773883 آزمایشگاه تعیین کار و پیشه 91 52-54
19 12774016 آزمایشگاه روحی و تربیتی 95-96 60-66
98 12773569 آموختن لغات و کلمات در دبستان 50 78-81
28 12773885 آموزشگاه سیار 91 61-63
58 12773648 ادبیات ایران «به مناسبت کتاب آقای بدیع‌الزمان در شرح احوال مولانا جلال‌الدین» 74 129-134
62 12773644 ارزش پرسش در کلاس درس 73 75-79
65 12773641 ارزش و اهمیت همکاری بین آموزشگاه و خانواده: کنفرانس خانم بتول شیوایی مدیره دبستان نمره 5 دختران در کانون بانوان 53-54 19-23
76 12773630 از آموختن دستور زبان ناگزیریم 53-54 253-256
86 12773603 اساس‌نامه فرهنگستان ایران، مصوب 29 اردیبهشت‌ماه 1314 51 167-168
54 12773652 استعداد موسیقی 80 447-451
13 12774024 افسانه و تربیت در نظر افلاطون 55-56 374-376
49 12773657 اندکی از دانش خودشناسی: عزم و اراده ـ تعلیم و تربیت ـ مزایای اخلاقی 81-82 534-537
90 12773594 انشاء فارسی 51 130-133
84 12773605 انشاء فارسی 2 52 181-184
71 12773635 انشاء فارسی 3 53-54 274-277
55 12773651 اهمیت فن روان‌شناسی برای تعلیم و تربیت 80 433-446
43 12773735 اوژنیک (یک فن جدید)، فن اصلاح و تکامل نژاد انسان 87-88 26-32
36 12773742 اوژنیک (یک فن جدید)، فن اصلاح و تکامل نژاد انسان (2) 89-90 23-29
91 12773586 با حرف تعریف با بی‌حرف تعریف؟ 51 127-129
48 12773658 بازرسی تعلیمات 81-82 538-546
41 12773737 به مناسبت اتمام تعمیر سردرب و جلوخان مسجد شاه اصفهان 87-88 46-50
50 12773656 بهداشت 81-82 530-533
21 12774014 پرورش اخلاقی و اجتماعی کودکان 94 22-30
26 12774000 پرورش از راه آموزش 92 10-19
51 12773655 پرورش افکار بدیع 81-82 518-521
85 12773604 پند آموزگاران 52 169-175
87 12773602 پیشاهنگی و فواید آن 51 146-150
45 12773733 پیشرفت دانش و تاثیر آن در زندگانی مادی انسان 87-88 9-13
38 12773740 پیشرفت دانش و تاثیر آن در زندگانی مادی انسان (2) 89-90 9-12
11 12774032 تاثیر موسیقی در تعلیم و تربیت 55-56 385-388
47 12773659 تاریخچه دانشگاه کارل پراگ 81-82 547-549
20 12774015 تتبع ادبی: این قصیده از کیست؟ 95-96 29-40
66 12773640 تدریس عملی در امتحانات نهایی 53-54 16-18
2 12774050 تربیت اطفال غیرعادی 59-60 604-615
4 12774046 تربیت نظم در اطفال «یکی از اسرار موفقیت» و افزودن بعضی کارهای ضروری خارج از مدرسه به وظایف شبانه‌روزی آن‌ها 57-58 489-501
1 12774051 تربیت و انتظام 59-60 616-618
3 12774048 تربیت و تحول 59-60 587-588
97 12773570 ترتیب کار شاگرد در مدرسه 50 82-85
57 12773649 تعریف حقیقی تربیت 74 135-157
46 12773732 تعلیم زبان فارسی و کتاب‌هایی که لازم داریم 87-88 1-8
39 12773739 تعلیم زبان فارسی و کتاب‌هایی که لازم داریم (2) 89-90 1-8
81 12773608 تعلیم و تربیت در ژاپن 52 198-201
89 12773596 تعلیم و تربیت در ژاپن 51 134-136
75 12773631 تعلیم و تربیت در مملکت شوروی: 53-54 265-268
10 12774040 تعلیم و تربیت و معلومات در عصر ساسانیان 55-56 453-460
101 12773566 توماس کارلایل: کنفرانس حضرت مستطاب اجل آقای وزیر معارف در دانشکده معقول و منقول 50 57-68
94 12773573 جشن سالیانه توزیع تصدیق‌نام‌های مدارس شیراز در حضور مستطاب اجل آقای وزیر معارف 50 97-103
6 12774044 چگونه جوانان را تربیت باید کرد؟ نظریه افلاطون راجع به تربیت جوانان 57-58 483-486
82 12773607 چند کلمه درباره نظام و انضباط در مدرسه 52 190-195
73 12773633 حضور اجباری محصلین در مدارس آمریکا 53-54 271-273
100 12773567 دبستان گویندگان 50 69-72
23 12774007 در پیرامون زبان فارسی 93 1-8
35 12773757 درس عربی 89-90 30-35
40 12773738 دومین کنفرانس بین‌المللی انجمن‌های تعاون علمی 87-88 58-70
27 12773886 روابط دیرین ایران و مصر 91 1-9
72 12773634 شرکت دولت شاهنشاهی در کنگره‌های علمی بین‌المللی 53-54 278-284
34 12773762 صمیمیت مرد و زن و تاثیر آن در اولاد 89-90 36-41
37 12773741 صنعت تصفیه نفت 89-90 13-22
95 12773572 طرز تعلیم در نزد دیگران: اصول تعلیم در چین 50 89-92
77 12773629 طریقه تدریس مثلثات در مدارس متوسطه 53-54 241-252
44 12773734 عادات نفسانی 87-88 14-25
56 12773650 علم انسان‌شناسی 75 165-170
8 12774042 فلسفه برگسون 57-58 465-471
16 12774019 فلسفه برگسون 55-56 354-360
33 12773769 فلسفه و ریاضیات 89-90 42-46
96 12773571 فن انشاء 50 86-88
68 12773638 قانون علیت و تطبیق آن در فن تربیت 53-54 1-10
63 12773643 قانون علیت و تطبیق آن در فن تربیت 73 65-74
32 12773778 قدیمی‌ترین دانشگاه جهان: جامع ازهر 91 9-21
69 12773637 قضاوت و تعقل: از کتاب تعلیم فکرکردن تالیف ژولیوس بوراس 53-54 290-301
31 12773882 کتاب و کتاب‌خانه 91 37-40
64 12773642 کتاب‌خانه در فضای آزاد 53-54 24-27
93 12773574 کنفرانس حضرت مستطاب اجل آقای وزیر معارف در دانشکده معقول و منقول 50 104-105
78 12773628 کنفرانس خانم تربیت در کانون بانوان: تربیت زن و وظایف اجتماعی او 53-54 231-240
5 12774045 کنگره تربیت خانوادگی 57-58 487-488
52 12773654 گزارش ششمین کنفرانس دفتر بین‌المللی تعلیم و تربیت 80 465-468
25 12774002 گفتار تاگور: روش پرورش من 92 35-40
70 12773636 محمد زکریای رازی 2 53-54 285-289
83 12773606 محمد زکریای رازی: کنفرانس آقای دکتر حکیم اعظم در دانشکده معقول و منقول 52 185-189
67 12773639 محیط اجتماعی و هوش 53-54 11-15
59 12773647 محیط اجتماعی و هوش 74 93-97
88 12773601 مدرسه آزمایش و نمونه یا مدرسه مدل 51 142-145
14 12774021 مدرسه السنه شرقی پاریس 55-56 369-373
74 12773632 مدرسه پیشه‌وری و خانه‌داری 53-54 269-270
15 12774020 مدرسه در هوای آزاد «مستخرج از نشریات دفتر کنگره بین‌المللی مدارس هوای آزاد» (منعقد در بروکسل) 55-56 361-367
92 12773578 مضراب و مرغ 51 121-126
53 12773653 معارف دیگران: معارف سویس 80 452-464
80 12773609 مقام پدر و مادر در تعلیم اولاد 52 202-203
99 12773568 نام‌های غلط در تاریخ و جغرافی 50 73-77
60 12773646 نزدیک‌بینی در آموزشگاه‌ها 74 90-92
12 12774029 نظر اجمالی به معارف ژاپن، خلاصه راپرت وزارت معارف ژاپن 55-56 377-384
29 12773884 نمره‌گذاری 91 55-60
7 12774043 نهضت جدید در آمریکا، چگونه نهضت تربیت والدین تعمیم می‌یابد و مردم آن‌را به‌منزله یکی از حرف و مشاغل لازمه زندگی تلقی می‌نمایند؟ 57-58 472-479
9 12774041 هدف علم و فلسفه: علم برای عمل، فلسفه برای نتیجه 57-58 461-464
22 12774009 هدف و اهمیت مسلک آموزگاری 94 9-15
24 12774004 هفتمین انجمن بین‌المللی آموزش و پرورش 92 56-58
18 12774017 همکاری مربیان و اولیای اطفال 95-96 91-95
42 12773736 هنرهای زیبا 87-88 33-44
17 12774018 وظیفه مجله تربیتی و تعلیمی 55-56 349-353
61 12773645 یک طریقه جدید و عالی در تعلیم و تربیت کودکان: روش موضوع (متدپروژه Projet Metod) 73 80-89
محمدرضا سرافرازی اردکانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی